In deze versie rollen we nieuwe documenttypes voor orderbevestiging en aankooporders uit, alsook een nieuw systeem voor gedeeltelijk factureren, bestelbon maken, crediteren en meer. Lees snel wat er nieuw is!
Document maken van selectie
Met ons nieuw selectiesysteem kan u naast “Volledig restbedrag”, “Percentueel” en “Absoluut” nu ook een “Specifieke selectie” aanduiden om bijvoorbeeld een creditnota voor een factuur of een factuur voor een bestelbon aan te maken.
Vanaf nu kan u voor een offerte een nieuw documenttype “Orderbevestiging” aanmaken, waarna u deze kan factureren, omzetten naar bestelbon of omzetten naar werkbon.
Met het nieuw documenttype “Aankooporder” kan u een order opstellen en versturen naar uw leveranciers, waarna u de (deel)levering van de order samen met de voorraadwijzigingen kan opvolgen.
Daarnaast kan u per prijs in de prijslijst een “Leveranciersbeschrijving” instellen. Wanneer ingesteld zal deze beschrijving op de aankooporder verschijnen in plaats van de standaardbeschrijving.
Verwerken van voorraad via aankoopfacturen kan nu standaard worden uitgeschakeld via Instellingen – Overige Instellingen – Facturen. Bij het aanmaken van een aankoopfactuur kan u on der de tab “Voorraad” nog steeds kiezen om voorraad toch te verwerken.