🚀 KMO - Facturatie 2.0.0 is hier!

6 maanden geleden begonnen de eerste werken aan een serieuze make-over van ons programma, zowel voor- als achter de schermen. Vandaag stellen we met trots de nieuwe versie van KMO – Facturatie voor! Ontdek snel alle nieuwigheden…

Vernieuwde interface

Ons programma krijgt ieder jaar tal van nieuwe functionaliteiten. Om alles overzichtelijk te houden, hebben we de interface een flinke make-over gegeven, zodat u op een vlotte en efficiënte manier uw administratie kan blijven bijhouden.

Van toepassing op:

(Automatisch) opslaan als concept

Deze versie introduceert de functie “Opslaan als concept”: hiermee kan u een factuur, offerte of bestelbon die nog niet volledig af is, opslaan als concept zodat u er op een later tijdstip aan kan verder werken.

Rechtsboven is ook een vak “Automatisch opslaan als concept” toegevoegd, zodat documenten die aangemaakt of bewerkt worden automatisch worden opgeslagen als concept. Zo hoeft u zich nooit nog zorgen te maken over verlies van gegevens!

Van toepassing op:

Bulkacties

Om acties zoals betalingsopvolging en versturen van e-mails efficiënter te maken, hebben we Bulkacties geïntroduceerd. Hiermee kan u verschillende facturen, offertes of bestelbonnen tegelijk selecteeren en ze markeren als betaald of een e-mail versturen naar de bijhorende klant, zoals een factuurkopie of betaalherinnering.

Van toepassing op:

Documenten in twee talen

Met de komst van deze nieuwe versie is de module “Vertalingen” toegevoegd aan alle pakketten. Hiermee kan u naast uw factuur, offerte of bestelbon in het Nederlands ook een vertaling maken in het Frans, Engels of Duits.

Van toepassing op:

DocShare 2.0

Ook de module voor het delen van facturen en handtekenen van offertes heeft een grondige make-over gekregen. Niet alleen is de lay-out veel overzichtelijker geworden, maar ook is ze nu beschikbaar in het Nederlands, Frans, Duits en Engels, zodat deze automatisch het juiste document in de juiste taal laat zien indien beschikbaar.

Van toepassing op:

Upload aankoopfacturen

Naast het ingeven van aankoopfacturen is het nu ook mogelijk om de bijhorende PDF te uploaden in uw boekhouding. Zo kan u aan het einde van het kwartaal makkelijk een export nemen van al uw aankoop- en verkoopfacturen in PDF – formaat.

Van toepassing op:

E-mailgeschiedenis

Vanaf deze versie is het mogelijk om verzonden e-mails naar uw klanten opnieuw te raadplegen via uw klantenfiche. Zo heeft u altijd een overzicht van welke facturen, offertes of bestelbonnen er op welk tijdstip verzonden zijn.

Van toepassing op:

Extra stijlelementen

Om u meer vrijheid te geven in het maken van uw documenten, is het nu mogelijk om twee nieuwe elementen aan een document toe te voegen. “Afstandshouder” zal een extra witruimte laten tussen twee regels, “Horizontale lijn” zal een volle horizontale lijn tussen twee regels invoeren.

Daarnaast is verplaatsen van regels makkelijker geworden: hou de linkermuisknop ingedrukt op een regel en sleep de regel naar een nieuwe plaats.

Van toepassing op:

Makkelijk prijzen opslaan

Vanaf nu hoeft u niet langer van pagina te wisselen als u een nieuwe prijs wil opslaan in de prijslijst. U kan de prijs simpelweg als regel ingeven, en vervolens op het ‘save’ – icoon aan de linkerkant klikken, waarna u de prijs kan bewerken en opslaan voor gebruik in toekomstige documenten.

Van toepassing op:

UBL - ondersteuning

De ondersteuning voor UBL is flink verbeterd. Niet alleen kunnen facturen als UBL worden geëxporteerd, u kan ze ook automatisch in BCC zetten naar uw boekhouder telkens u ze naar uw klant verstuurt.

Van toepassing op:

Nieuwe back-end technologie

De nieuwe en vernieuwde modules uit deze versie zijn van de grond af opnieuw gebouwd in een revolutionair nieuw framework, wat zorgt voor meer stabiliteit, flexibiliteit en snelheid.

Van toepassing op:

Tot 40% sneller

Door allerhande verbeteringen en optimalizaties aan de nieuwe software, zijn laadtijden ten opzichte van de 1.x – versies tot 40% korter dan voorheen!

Van toepassing op:

Bijwerken naar de laatste versie

Omdat de interface van de nieuwe versie verschilt van de oude versie, gebeurt het bijwerken naar de nieuwe voorlopig niet automatisch. U heeft tot en met 31 augustus 2021 om uw boekhouding bij te werken via het Dashboard.

Heeft u vragen of wenst u hulp? Neem gerust contact op met de klantenservice!