De functionaliteit van projecten en nacalculatie is voorzien in het pakket ‘Pro’.

Projecten en nacalculatie

Met de module “Projecten” kan u eenvoudig offertes, aan -en verkoopfacturen koppelen aan een project en een nacalculatie laten berekenen. Zo heeft u een compleet overzicht van de gemaakte kosten, opbrengsten, het verschil ten opzichte van offertes en bruto resultaten. 

1. Project aanmaken

Klant opzoeken en juiste fiche aanklikken

Via het klantenbestand kan u de klant opzoeken waarvoor u een project wil opstarten. 

Kan u de klant niet terugvinden, dan kan u in het klantenbestand een nieuwe klant toevoegen. 
Hoe u dit juist moet doen, kan u terugvinden in de handleiding ‘Klantenbestand’. 

Van zodra u de juiste klant heeft aangeduid, opent de volledige klantenfiche. 

Project aanmaken

Of klik bij ‘Projecten’ op ‘+ Nieuw project’

Vul hier de naam en beschrijving van uw project in. Tevens kan u hier de status aanduiden. 
Volgende statussen zijn voorzien: To-do, Bezig, On hold, Afgerond, Aandacht vereist. 
Nadien klikt u op ‘Opslaan’. 

Alternatief kan u ook een project aanmaken van het tabblad ‘projecten’ op het dashboard.
Hier klikt u op ‘+ Nieuw project’. Nadien kan u ook de naam en beschrijving invullen, de status aanduiden en de klant selecteren.  

Documenten koppelen, overige kosten en opbrengsten ingeven

Projecten

Via het tabblad ‘Gelinkte documenten en lijnen’ kan u verkoopfacturen, aankoopfacturen en offertes koppelen aan uw projecten. 
U klikt bv op ‘verkoopfactuur koppelen’ en selecteert daar de verkoopfactuur die u wenst te koppelen aan het project. 
Tevens krijgt u bij het linken van een document de mogelijkheid om een selectie aan lijnen te koppelen aan uw project. 

Een overzicht van de gelinkte documenten ziet u in het tabblad ‘Gelinkte documenten en lijnen’ verschijnen. 

Daarnaast kan u ook overige kosten en opbrengsten ingeven. 

Nacalculatie

In het tabblad ‘Nacalculatie’ ziet u de berekeningen staan op basis van uw gelinkte documenten, overige kosten en opbrengsten.
Uw totalen worden berekend, alsook het bruto resultaat en het verschil t.o.v. offertes. 

Taken

In het project kan u taken aanmaken, bewerken en afronden.
Per taak kan u een titel en beschrijving ingeven, toekennen aan een bepaalde categorie, een deadline en prioriteit instellen. 

Bestanden

In het tabblad bestanden, kan u alle documenten, foto’s en dergelijke uploaden dit voor dit project zijn. 
U kan hier tevens een onderverdeling van mappen in maken. Via de knop ‘Nieuwe map’ voegt u een nieuwe map toe. Wanneer u klikt op een map gaat u deze openen, waarna u nieuwe sub mappen kan toevoegen of documenten kan uploaden in die specifieke map.  

2. Overzicht projecten

In het dashboard kan u via uw snelle acties klikken op het icoon ‘Projecten’ of u kan links klikken op ‘Projecten’. 

U ziet nu een overzicht van alle projecten, volgende zaken worden weergegeven: 
– Naam van het project
– Beschrijving
– Klantnaam
– Status 

Wanneer u klikt op ‘Opties’, kan u het project:
– Openen: extra documenten koppelen of nacalculatie bekijken / bewerken
– Bewerken: naam of beschrijving van het project aanpassen
– Verwijderen