Klantenfiche voorbeeld

klantenfiche voorbeeld

Als professional georganiseerd blijven kan moeilijk zijn, en een van de beste manieren om dit te doen is met een goed uitgebouwd klantenbestand. Met klantenfiches kan u snel en eenvoudig een cliëntprofiel maken, waarmee u de informatie over uw cliënt efficiënt kunt bijhouden.

Wat is een klantenfiche?

Een klantenfiche is een essentieel hulpmiddel voor bedrijven die hun klantrelaties moeten volgen en beheren. Het bevat informatie van elke klant zoals de naam, contactinformatie, adresgegevens, gedetailleerde aantekeningen van eerdere interacties en alles wat nuttig kan zijn bij het leveren van gepersonaliseerde klantenservice. Met behulp van een Klantenfiche kunt u de belangrijkste informatie over elke klant vastleggen en snel raadplegen, zodat u de voorkeuren van uw klant beter kan begrijpen en een betere klantenservice kunt bieden.

 

Zodra u een klantenfiche hebt ingevuld, is het belangrijk om het te optimaliseren voor efficiëntie. Bekijk alle gegevens en bedenk hoe u ze nuttiger en toegankelijker kunt maken. Denk bijvoorbeeld aan de input van bijkomende informatie, zodat gerelateerde informatie snel en gemakkelijk toegankelijk is. 

Voordelen klantenfiches / klantenbestand

  • Al uw klanten staan in één overzichtelijk bestand. Zo weet u direct waar u de gegevens van uw klanten kan opzoeken. Aan de hand van zoektermen kan u de klant in kwestie in no time terugvinden. Handig en snel!
  • Historiek per klant, u ziet duidelijk welke offertes reeds werden opgesteld, welke werken effectief zijn uitgevoerd en voor welk bedrag.
  • Omdat u meer informatie heeft over de aankoopgeschiedenis en de voorkeuren van uw klant geeft dit een verbetering in de communicatie met uw klant.
  • U kan uw verkoop verhogen door gerichte marketingacties te ondernemen, op basis van de voorkeuren van uw klanten.
  • U bespaart tijd doordat u de informatie van klanten sneller en eenvoudiger kan verzamelen en verwerken
  • De efficiëntie in de dagelijkse bedrijfsvoering van uw bedrijf zal verhogen doordat u snelle toegang heeft tot uw klantinformatie
  • Het hanteren van een klantenbestand zorgt tevens voor een verbetering van uw klantenrelaties, doordat u een meer persoonlijke benadering kan toepassen.

Klantenfiche voorbeeld uit KMO-Facturatie

klantenfiche voorbeeld

Eenvoudig nieuwe klanten toevoegen

In het facturatieprogramma van KMO-Facturatie heeft u een koppeling met de kruispuntbank van ondernemingen.
Wanneer u het ondernemingsnummer ingeeft van een zakelijke klant, gaat het programma voor u op zoek naar de juiste gegevens en worden deze gegevens automatisch weergegeven.
U kan nog aanvullende gegevens ingeven en ook deze klantenfiche staat klaar.

Extra opvolging

Dankzij de labels in KMO-Facturatie kan u nog meer onderverdelen, zo bewaart u tevens een overzicht over de acties die u nog moet ondernemen.
U kan bijvoorbeeld een label toevoegen aan alle klanten waar u nog contact mee moet opnemen of waar u nog een bestelling voor moet plaatsen. 
Op basis van deze labels kan u in uw klantenlijst dan waar filteren of categoriseren.

Als u op zoek bent naar gebruiksvriendelijke en uitgebreide klantenfiches, zoek dan niet verder!
Het klantenbestand van KMO-Facturatie is ontworpen om u te helpen snel en efficiënt professionele klantenfiches te creëren.


Probeer KMO-Facturatie!

Facturatie software voor elk moment, via elk toestel.