Projecten en nacalculatie

De functionaliteit van projecten en nacalculatie is voorzien in het pakket ‘Pro’.

Projecten en nacalculatie

Met de module “Projecten” kan u eenvoudig offertes, aan -en verkoopfacturen koppelen aan een project en een nacalculatie laten berekenen. Zo heeft u een compleet overzicht van de gemaakte kosten, opbrengsten, het verschil ten opzichte van offertes en bruto resultaten. 

1. Project aanmaken

Klant opzoeken en juiste fiche aanklikken

Via het klantenbestand kan u de klant opzoeken waarvoor u een project wil opstarten. 

Kan u de klant niet terugvinden, dan kan u in het klantenbestand een nieuwe klant toevoegen. 
Hoe u dit juist moet doen, kan u terugvinden in de handleiding ‘Klantenbestand’. 

Van zodra u de juiste klant heeft aangeduid, opent de volledige klantenfiche. 

Project aanmaken

Of klik bij ‘Projecten’ op ‘+ Nieuw project’

Vul hier de naam en beschrijving van uw project in. Tevens kan u hier de status aanduiden. 
Volgende statussen zijn voorzien: To-do, Bezig, On hold, Afgerond, Aandacht vereist. 
Nadien klikt u op ‘Opslaan’. 

Alternatief kan u ook een project aanmaken van het tabblad ‘projecten’ op het dashboard.
Hier klikt u op ‘+ Nieuw project’. Nadien kan u ook de naam en beschrijving invullen, de status aanduiden en de klant selecteren.  

Documenten koppelen, overige kosten en opbrengsten ingeven

Projecten

Via het tabblad ‘Gelinkte documenten en lijnen’ kan u verkoopfacturen, aankoopfacturen en offertes koppelen aan uw projecten. 
U klikt bv op ‘verkoopfactuur koppelen’ en selecteert daar de verkoopfactuur die u wenst te koppelen aan het project. 
Tevens krijgt u bij het linken van een document de mogelijkheid om een selectie aan lijnen te koppelen aan uw project. 

Een overzicht van de gelinkte documenten ziet u in het tabblad ‘Gelinkte documenten en lijnen’ verschijnen. 

Daarnaast kan u ook overige kosten en opbrengsten ingeven. 

Nacalculatie

In het tabblad ‘Nacalculatie’ ziet u de berekeningen staan op basis van uw gelinkte documenten, overige kosten en opbrengsten.
Uw totalen worden berekend, alsook het bruto resultaat en het verschil t.o.v. offertes. 

facturatieprogramma gent

Taken

In het project kan u taken aanmaken, bewerken en afronden.
Per taak kan u een titel en beschrijving ingeven, toekennen aan een bepaalde categorie, een deadline en prioriteit instellen. 

Bestanden

In het tabblad bestanden, kan u alle documenten, foto’s en dergelijke uploaden dit voor dit project zijn. 
U kan hier tevens een onderverdeling van mappen in maken. Via de knop ‘Nieuwe map’ voegt u een nieuwe map toe. Wanneer u klikt op een map gaat u deze openen, waarna u nieuwe sub mappen kan toevoegen of documenten kan uploaden in die specifieke map.  

2. Overzicht projecten

In het dashboard kan u via uw snelle acties klikken op het icoon ‘Projecten’ of u kan links klikken op ‘Projecten’. 

U ziet nu een overzicht van alle projecten, volgende zaken worden weergegeven: 
– Naam van het project
– Beschrijving
– Klantnaam
– Status 

Wanneer u klikt op ‘Opties’, kan u het project:
– Openen: extra documenten koppelen of nacalculatie bekijken / bewerken
– Bewerken: naam of beschrijving van het project aanpassen
– Verwijderen


Hoe kunnen we u van dienst zijn?

Heeft u vragen? Aarzel niet om ons te contacteren!

gratis facturatieprogramma